Besked

Du er ikke logget ind.

Velkommen, Gæst
Venligst Log på eller Registrer.    Glemt adgangskode?

Grass guppyer... Eller måske snakeskin?
(1 viser) (1) Gæst
Gå til bundenSide: 1
EMNE: Grass guppyer... Eller måske snakeskin?
Grass guppyer... Eller måske snakeskin? 1 År, 6 Måneder siden  
Yes, jeg fik manden overtalt til, at jeg må købe nye guppyer. Så jeg leder efter en ny farve.
Jeg ved ikke helt, hvad det skal være endnu. Jeg har en lille smule blue grass yngel gående for sig selv og jeg overvejer om jeg skal have noget yngel af red grass eller om det overhovedet er muligt at få purple grass... Eller andre lilla varianter.

Jeg går efter yngel, for jeg har slet ikke råd til voksne, der koster 100 kr parret.

Alternativt kan jeg også lide snakeskin... Egentlig håber jeg måske bare på at få nogle farver, da mit guppymix nærmest kun giver grå hunner efterhånden, så det må være på tide at få nogle rene farver og så begynde at holde dem...

Sagt kort, er der nogle der har noget yngel til salg de ikke skal bruge?

PS. Jeg ved godt, at en ren stamme kræver 6 akvarier. Og jeg ved også, at det har jeg ikke (eller jo, jeg har, men så kan jeg kun holde en stamme), så min plan er den noget nemmere løsning med 1 akvarie til den nye stamme, 1 til yngel og så må de frasorterede gå i et blandingsakvarie og hygge sig.
Kristina (Bruger)
Kristina
graphgraph
Bruger offline Klik her for at se denne brugers profil
Administratoren har deaktiveret offentlig skrive adgang.

Sv:Grass guppyer... Eller måske snakeskin? 1 År, 6 Måneder siden  
Jeg syntes det er helt fint at holde rene stammer i sværmopdræt, det er hvis du vil udvikle og styre en stamme helt at der er brug for 6 akvarier. jeg gør ikke rigtig i snakeskin typerne, jeg er til de stammer der er ensfarvet, så du finder sikkert ikke noget hos mig. nu har jeg jo ikke meget forstand på de mønstrede typer, der skal du nok ha knud ind over.
Larsbo Petersen (næstformand) (Admin)
larsbo
Admin
graph

jeg ved så ikke om jeg har noget at tilbyde. jeg har selv næsten lige købt lidt blue grass og har fået få unger fra dem. blue grass bør både give blå og røde unger, så når dine unger bliver store, burde derøde også være der, ellers kommer de i næste generation. her er det mest mine egne kryds jeg arbejder på at udvikle, men er kun nået til f2, hvor de første unger er ved at få farve. De er så lavet på metal spydhaler og moscow magenta hunner hvilket så fjerner moscow, som kun gives videre af hannen. Disse synte jeg er utrolig spændende, her tager jeg alle de unger jeg kan fange og får rigeligt til du nemt kan få lidt, men de har jo hverken slangeskind eller grass. De kom i 3 varianter i f1, som jeg forsøger lave til 3 forskellige stammer.
Knud Iversen (Bruger)
Knud
graphgraph
Sidste redigering: 2018/05/02 22:40 Af Knud.

Det var godt nok en flot spydhale. Er der mon nogen som har spydhale i Full Red ??.
Får snart Full Red i triangel, men ville også gerne have dem i spydhale.
Palle Hansen (formand) (Admin)
Palle
Admin
graphgraph

jeg har jo nogle der skulle være full red. De trænger virkelig tilæ at blive arbejdet med, da jeg var ved at miste stammen, så alt er kørt op omkring ca 8 unger jeg fik fra en hun der ikke gik med de bedste hanner. Jeg er ved at sætte nye avlsgrupper op nu, skal nok få taget lidt foto senere.
Knud Iversen (Bruger)
Knud
graphgraph

Glæder mig til billeder. En Full Red med spydhale er set med mine øjne en af de flotteste guppyer.
Palle Hansen (formand) (Admin)
Palle
Admin
graphgraph

Gå til toppenSide: 1
Sidste Besked: 5 months, 3 weeks Siden
  • Heidi : Det er godt Palle, det må altså også være en del af formandens pligter Very Happy
  • Palle : Det gjorde den, jeg købte 2 nye akvarier
  • Heidi : Rigtig god søndag alle sammen... håber den går i fisk for jer Very Happy
  • Heidi : Godt temmelig forsinket Nytår til jer... Smile
  • Knud : godt nytår fra Højmark
  • HenrikM : God Jul til alle jer guppyoter derude i de små hjem Wink
  • Palle : Hej Villads
  • Palle : Har skrevet lidt i medlemsforum..
  • Knud : Jow jow jeg er inde igen Very Happy
  • larsbo : og du skulle være på igen Knud

Only registered users are allowed to post

Please login to be able to chat.

log på