Besked

Du er ikke logget ind.

Velkommen, Gæst
Venligst Log på eller Registrer.    Glemt adgangskode?

Mine guppyer får unger.
(1 viser) (1) Gæst
Gå til bundenSide: 1
EMNE: Mine guppyer får unger.
Mine guppyer får unger. 3 År, 2 Måneder siden  
Når guppyhunner føder, så melder spørgesmålet sig ofte, hvad skal man gøre med ungerne ?
Der er mange meninger og hjemmelavede teorier, men sandheden er jo nok at der findes flere rigtige svar.
En af de hjemmelavede teorier som jeg gerne så aflivet, er den om at man bare skal lade sine unger gå sammen med de voksne og dem der så bliver spist er de svageste og man så har de stærkeste unger tilbage.
Jeg mener at det er noget vrøvl, alle unger kan fanges og spises af de voksne og dem der gemmer sig bedst har størst change for at overleve, hvis de når at gemme sig. Hvorfor skulle det være de stærkeste der er bedst til at gemme sig ?
Dermed siger jeg ikke at man skal frelse alle unger, det kommer helt an på hvad man vil med sine fisk.
Har du et selvskabsakvarium, hvor bestanden af guppyer bare skal holdes ved lige, så beplant det godt med fintløvede planter og en pæn del vil overleve.
Hvis man derimod som mig arbejder med rene stammer, har man brug for alle ungerne, som så på et senere tidspunkt bliver sorteret og de bedste bruges til videre avl. Jeg bruger 5 i 1 fødekasser og gerne med et par gravide hunner sammen og lidt javamos så de kan skjule sig. Fødekassen er i et lille akvarium uden andre fisk og når ungerne bliver født, falder de ud gennem bunden af fødekassen og kan frit svømme rundt i akvariumet, i fred for andre fisk.
Larsbo Petersen (Admin)
larsbo
Admin
graph
Bruger offline Klik her for at se denne brugers profil
Administratoren har deaktiveret offentlig skrive adgang.

Sv:Mine guppyer får unger. 3 År, 2 Måneder siden  
Mine guppyer har også fået unger. Utallige!

Men jeg har dem i et selskabsakvarie, med masser af mosser.

Planen er at sortere kraftigt. Altså fine farver hhv. haler, så får de opholdstilladelse. Alle andre, de er dødsdømte. Uden appelmuligheder

Planen er også at deportere neonerne til mit andet akvarie, således at nævnte selskabsakvarie kun indeholder guppyer (og nå ja, og en del rejer).

I øvrigt, søndag er skiftedag (vand) - hvordan dælen lærer man de små guppyer at den gule slange ikke er foder eller andet guppyvenligt. De flokkes om den, med det resultat at en del holder en ultrakort ferie i den store sorte spand med vand, som egentlig kun er beregnet til at vande Fruens potteplanter med.

God dag til jer alle

Jess
Jess Møller Hansen(medlem) (Bruger)
Jess
graphgraph

Rigtig Lars Bo, kan skal altid sørge for at så mange unger som muligt overlever og ikke bliver spist.
Når de er vokset op så kan man bedømme dem og se om der er noget man skal bruge i sin avl, men der er jo ingen der kan bedømme en Guppy som er blevet spist.
Palle Hansen (formand) (Admin)
Palle
Admin
graphgraph

Jeg bruger også en fødekasse, hvor der er tilført luft til, så ungerne bliver suget væk fra moderen, og ind i akvariet alene for sig selv. Luften gør også at de ikke kan svømme hen til moderen.
Christian - ringsted
Christian bagge (Bruger)
ChristianB
graphgraph

Sv:Mine guppyer får unger. 3 År, 1 Måned siden  
Jeg bakker op om teorien med "survival of the fittest" er noget vrøvl.
Den der gemmer sig bedst overlever som Larsbo skriver.
Vi bruger ofte det der grønne filtermaterile fra Eheim i 54l akvarierne, hvis der er et par hunner der måske-måske ikke popper unger.
Så har kravlet da noget at gemme sig i.
Peter (Bruger)
Peter
graphgraph

Gå til toppenSide: 1
Sidste Besked: 7 months, 2 weeks Siden
  • Palle : Godt nytår
  • Heidi : Det er godt Palle, det må altså også være en del af formandens pligter Very Happy
  • Palle : Det gjorde den, jeg købte 2 nye akvarier
  • Heidi : Rigtig god søndag alle sammen... håber den går i fisk for jer Very Happy
  • Heidi : Godt temmelig forsinket Nytår til jer... Smile
  • Knud : godt nytår fra Højmark
  • HenrikM : God Jul til alle jer guppyoter derude i de små hjem Wink
  • Palle : Hej Villads
  • Palle : Har skrevet lidt i medlemsforum..
  • Knud : Jow jow jeg er inde igen Very Happy

Only registered users are allowed to post

Please login to be able to chat.

log på